Ponedeljek, 11. decembra 2017, 14.02

BMW predstavil novi serijski električni avtomobil i3

BMW je predstavil svoj prvi serijski električni avtomobil z oznako i3. Že na prvi pogled je mogoče opaziti tipično BMW-jevo oblikovanje z nekoliko futurističnimi dodatki, saj gre za tip vozila prihodnosti, ki se vsak dan bolj uveljavlja. Lani naj po svetu registrirali skoraj 93 tisoč električnih vozil, ob koncu tega leta pa več kot 150 tisoč. Pri BMW-ju so izračunali, da naj bi bili stroški vožnje in vzdrževanja novega i3 v treh letih v Nemčiji za 40 odstotkov nižji od ekonomične različice serije 3 z oznako 320dA, v drugih državah pa bi bil odstotek odvisen od višine subvencije za električna vozila.


Električni motor v i3 zmore 125 kW (170 KM) in 250 Nm navora.

Po proizvajalčevih podatkih novi i3 s polno litijevo ionsko baterijo zmore od 130 do 160 kilometrov. S testno skupino vozil mini E in drugimi BMW-jevimi modeli ActiveE so pridobili podatke, iz katerih so izračunali, da naj bi razdalja, ki jo zmore i3, zadostovala veliki večini voznikov, saj naj bi povprečno na dan prevozili 64 kilometrov. Potniška kabina vozila je iz ogljikovih vlaken, šasija pa iz aluminija, konstrukcija vozila pa ponuja več prostora za štiri potnike. Zaradi kombinacije omenjenih lahkih in močnih materialov je masa praznega vozila le 1195 kilogramov, kar je manj kot pri večini vozil kompaktnega segmenta. Že masa vozila pripomore k večji okretnosti in zmogljivosti. Električni motor zmore 125 kW (170 KM) in 250 Nm navora, ki je na voljo že od stoječega položaja vozila. Iz tega po podatkih BMW-ja doseže 60 km/h v 3,7 sekunde, 100 km/h pa v 7,2, najvišja hitrost pa je zaradi težnje po čim večjem dosegu omejena na 150 km/h. Novi i3 je na voljo tudi z dvovaljnim bencinskim motorjem s 25 kW (34 KM), nameščenim poleg električnega motorja nad zadnjo osjo, ki poveča najvišjo možno prevoženo razdaljo na približno 300 kilometrov.
 
1.jpg
 
V Nemčiji in drugih evropskih državah bo vozilo mogoče kupiti že novembra, drugje pa bo na voljo v prvi polovici prihodnjega leta, testno vožnjo z novim bavarskim izdelkom pa naj bi pričakovalo že več kot 90 tisoč ljudi. Osnovna cena vozila brez dodatnega bencinskega motorja bo v Nemčiji postavljena na nekaj manj kot 35 tisoč evrov, tisti, ki se jim bo doseg električnega motorja zdel prekratek, pa bodo za zmogljivejšo različico morali odšteti pet tisočakov več.